سرپرست اداره کل بین الملل با همکاران مراکز تخصصی دیدار و گفتگو داشت

دیدار سرپرست اداره کل بین الملل از مراکز تخصصی

بازدید دفتر بین الملل از مراکز تخصصی

حجت الاسلام و المسلمین بنکدار بیان کردند: سعی ما بر این است که فارغ التحصیلان جامعه الزهرا (سلام الله علیها) بین المللی شوند یعنی برای حضور در مجامع بین المللی توانمند شوند، باید روش ها و اسلوب هابین المللی برایشان تبیین شود.

سرپرست اداره کل بین الملل در دیدار با مراکز تخصصی بیان داشتند: وظیفه ما تمشیت طلاب بین الملل و بین المللی شدن فارغ التحصیلان جامعه الزهرا (سلام الله علیها) است. یعنی برای حضور در مجامع بین المللی توانمند شوند، شرایط برای ایشان فراهم شود و روش ها و اسلوب بین المللی برایشان تبیین شود. 

سرکار خانم باقری مدیر مراکز تخصصی بیان داشتند: ارتباط و تدریس در بین الملل مهارت ها و لوازم خاصی می طلبد که الحمدلله با توجه به نگاه تمدنی ای که در راستای فرهنگ اهلبیت (علیهم السلام) وجود دارد به آن فضا رسیده ایم اما هنوز تا ایده آل آن فاصله است.

در این نشست هرکدام از مدیران و معاونان مراکز تخصصی به بیان دغدغه های مربوط به طلاب بین الملل پرداختند که نشان از اهتمام بسیار ایشان نسبت به طلاب غیر ایرانی و امورشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین مقصود: بین الملل حساسیت خاصی نسبت به وضعیت خود و نحوه تعامل ما با آنها دارند لذا اقتضا می کند ما هم حساسیت آنها را درک کنیم و به گونه ای رفتار کنیم که احساس تبعیض و تفاوت نکنند و در یک وضعیت مساوی خدمات آموزشی به آنها ارائه شود و در اولویت قرار گیرند.

ایشان افزودند: اداره مطالعات و برنامه ریزی بین الملل آمادگی دارد نیازهای منطقه ای و ملیتی دانش پژوهان را با همکاری هم برآورده و تامین کند. اگر در منطقه ای نیاز به درس یا مبحث خاصی است و موضوع خاصی باید دنبال شود این اداره آن را با همکاری سایر بخش های جامعه دنبال می کند و با اساتید و کارشناسان و کارگروه های منطقه ای مستقر در این قسمت، این مشکل برطرف شده تا خلأو نیازهای منطقه ای جبران شود.

حجت الاسلام و المسلمین بنکدار : با توجه به ساختار موجود به این نتیجه رسیدیم که برای امور طلاب و کمک به انجام وظیفه در دفتر  بین الملل، کمیته های مشترک بین معاونتی و بخش ها ایجادشد  تا بتوانیم موضوعات و مصادیق بین الملل که دارای ابعاد مشترک هست را در آنجا دنبال و به نتیجه برسانیم لذا حضور نماینده مراکز تخصصی در این کمیته ها نیز جهت انتقال دل نگرانی های این بخش و ارائه راهکار، مفید خواهد بود.

در پایان این نشست جناب دکتر سهیلی مقدم به معرفی پایگاه اطلاع رسانی دفتر بین الملل و خدمات ارائه شده در آن پرداختند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر