چهارمین نشست «کشورشناسی و رصد مسائل بین‌المللی» با موضوع کشور «روسیه» برگزار شد

نشست روسیه

چهارمین نشست «کشورشناسی و رصد مسائل بین‌المللی» با موضوع کشور «روسیه» با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبداللهی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، چهارمین نشست «کشورشناسی و رصد مسائل بین‌المللی» با موضوع کشور «روسیه» از سوی دفتر بین‌الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبداللهی، نماینده جامعه المصطفی (ص) در روسیه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، با بیان اطلاعاتی درباره جمعیت کشور روسیه، نژادهای روسیه و زبان رسمی این کشور، عنوان کرد: این کشور دارای ۱۴۳ میلیون نفر جمعیت است که ۳۰ میلیون نفر آن‌ها مسلمان و از این تعداد، سه میلیون نفر شیعه هستند.

نماینده جامعه المصطفی (ص) در روسیه اظهار داشت: به جز زبان رسمی روسی، ۲۷ زبان رسمی دیگر در جمهوری‌ها و مناطق خودگردان روسیه وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی افزود: در ۲۵ اکتبر ۱۸۱۳ به دنبال جنگ روسیه با ایران، میان دو کشور عهدنامه گلستان برقرار شد که بیشتر نواحی قفقاز به روسیه واگذار شد، پس از آن، طی قرارداد ترکمانچای، بخش وسیعی از ارمنستان ایران و تالش ضمیمه روسیه شد که اکثر این مناطق مسلمان هستند.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی «اسلام، عدالت و تعادل، اصول الهی و نظم جهانی» در روسیه که سال گذشته برگزار شد، یادآور شد: این همایش به مناسبت هزار و یکصدمین سال ورود اسلام به روسیه بود که این مراسم را جشن گرفتند و ۳۵ کشور در این همایش حضور داشتند.

نماینده جامعه المصطفی (ص) در روسیه با بیان اینکه هم اکنون ۲۱ جمهوری خودگردان در روسیه در حال حیات هستند، به آداب و سنن این مناطق، حضور مردم از نژادهای مختلف، فرهنگ و صنعت مردم در این مناطق و غیره اشاره کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی با بیان اینکه زندگی ادیانی در روسیه بسیار مسالمت‌آمیز است، به ادیان و مذاهب مختلف این کشور اشاره داشت و توضیحاتی ارائه داد.

وی به فعالیت چهار مسجد و پنج حسینیه در مسکو اشاره کرد و در ادامه درباره سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی دینی وابسته به ایران که در این کشور فعالیت دارند، توضیح داد.

نماینده جامعه المصطفی (ص) در روسیه در ادامه با اشاره به ارتباط ایران با روسیه، تصریح کرد: ایران بر اساس عزت و حکمت و استقلال، بر اصول و خطوط کلی «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» پایدار است و با شرط حفظ استقلال و عزت این روابط را ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی با اشاره به ارتباطات ایران و روسیه در عرصه‌های سیاسی فرهنگی، اقتصادی، تکنولوژی و صنعت، گفت: ما در این کشور، معارف ادیان توحیدی را که دعوت به فطرت، یکتاپرستی و اخلاق است، تبلیغ می‌کنیم.

وی همچنین به روابط روسیه و اوکراین اشاره کرد و اظهار داشت: ایران با این جنگ مخالف است و از جنگ هم حمایت نمی‌کند.

نماینده جامعه المصطفی در روسیه در در پایان به لزوم نیازسنجی کشورها در آموزش و تبلیغ اشاره کرد و افزود: در آموزش به بانوان بین‌الملل بر قرآن کریم تأکید کنید، سعی کنید برای مکالمه به زبان‌های دیگر وقت بگذارید، اقتضائات هر کشور را در نظر بگیرید، زبان فارسی را به آن‌ها خوب آموزش دهید و در نهایت ارتباط عاطفی خود را با طلاب بین‌الملل حتی به صورت مجازی حفظ کنید.

نشست روسیه 4 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر