حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح‌نژاد خبر داد؛

رشد تعداد حوزه های علمیه و طلاب خواهر و برادر در افغانستان

فلاح‌نژاد نشست افغانستان 1

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح‌نژاد با اشاره به دینداری مردم افغانستان از رشد تعداد حوزه های علمیه و طلاب خواهر و برادر این کشور در پاسخ به نیازهای دینی مردم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، سومین نشست از سلسله نشست‌های کشورشناسی و رصد مسائل بین‌المللی با موضوع «افغانستان» از سوی اداره مطالعات و برنامه‌ریزی بین‌الملل برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح‌نژاد، نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب در افغانستان با اشاره به شکست آمریکا در افغانستان گفت: بر اساس یک دیدگاه، آمریکایی ها با تحویل دادن افغانستان به طالبان در حقیقت شکست خود را در این منطقه مدیریت کردند تا کشورهای منطقه به ویژه ایران، روسیه، چین و هند را که ادعای تاثیرگذاری جهانی دارند درگیر کنند و در واقع آنها با این کار نوع حضورشان را در افغانستان تغییر دادند.

وی با بیان این که طالبان کنونی نسبت به طالبان سالیان گذشته تغییرات فراوانی کرده است اظهار داشت: یادگرفتن سیاست ورزی و دانستن اقتضائات حکومت کردن از مهمترین ویژگی های طالبان کنونی است به گونه ای که می بینیم در جریان تصرف افغانستان، مسائلی که در گذشته رخ می داد بروز نکرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح‌نژاد خاطرنشان کرد: ممنوعیت و محدودیت تحصیل دختران، ضعف اقتصادی و مشارکت ندادن طوایف مختلف در حکومت از چالش های حکومت طالبان در افغانستان امروز است.

وی سیاست نظام در جریان روی کار آمدن طالبان در افغانستان را بسیار حکیمانه دانست و بیان داشت: جمهور اسلامی کوشید در این جریان، منافع نظام و شیعیان این منطقه حفظ شود، هر چند برخی تلاش کردند تا ایران را وارد یک تقابل ناآگاهانه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح‌نژاد با اشاره به اینکه مردم افغانستان بسیار دیندار هستند، گفت: رشد تعداد حوزه های علمیه و طلاب خواهر و برادر در پاسخ به نیازهای دینی و معرفتی مردم بسیار خوب بوده است و همه ساله شاهد استقبال فراوان داوطلبان ورود به حوزه های علمیه در این کشور هستیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر